سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فتوبلاگ مهربان
 
قالب وبلاگ

نور پردازی

چه بسیاری از سوالات است که برای این بشر پر مدعی و ناسپاس بدون جواب مانده است. به راستی که نور چیست؟ از چه به وجود می‌آید؟ از خورشید؟ یا از چیز دیگری؟ بشری که پا به کره‌ی مریخ می‌گذارد اما نمی‌تواند تعریف دقیقی از نور داشته باشد!

همه ما می‌دانیم که به وسیله‌ی نور است که اجسام دیده می‌شوند و اگر بگوییم موجودیت رنگها و اجسام به نور است سخن به گزافه نگفته‌ایم و اگر نور نباشد چیزی جز تاریکی و ظلمت نخواهد بود. و چه بسیار زیبا و دقیق خداوند متعال در قرآن کریم سوره نور آیه 35 فرموده است: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ. خداوند نور آسمانها و زمین است.

درباره نورچند نظریه مطرح است:

1. نیوتن دانشمند انگلیسی اعتقاد دارد که نور ذرات ریزی است که گلوله وار و پشت سر هم در یک خط مستقیم قرار دارند و از منبع نور به اطراف پخش می‌شوند. (قرن 17)

2. چند سال بعد از نیوتن دانشمندی هلندی به نام هویگنس نظریه موجی نور را جانشین نظریه ماهیت ذره‌ای نور کرد. او معتقد بود که نور مانند صوت و بــــه صورت امواج کروی از منبع نور به اطراف پخش می شود .

3. انیشتین معتقد است نور از بسته های کوانتومی تشکیل شده است و جذب یا نشر انرژی میدان الکترومغناطیسی به مقدارهای گسسته ای به نام "فوتون" انجام می گیرید.

4. برخی هم از مجموع نظریه ماهیت ذره‌ای و موجی نور یک نظریه جدید ایجاد کرده‌اند.

نور پردازی

اینها در اصل نظریه‌هایی درباره ماهیت نور است و چندان اهمیتی در عکاسی ندارد. آنچه که در عکاسی مهم است نورپردازی و نور در صحنه عکاسی می‌باشد. به قدری که اشیاء ترسناک و چهره‌های وحشتاک و افسرده و یا اشیاء زیبا و مفرح و چهره‌های شاداب همه به وسیله تابش نور در جهت‌های مختلف ایجاد می‌شوند.

نور پردازی

یک عکاس باید از چگونگی انتخاب وسایل نوردهی و اصول نورپردازی اطلاعات کافی داشته باشد و عملکردهای نور، کیفیت های نور، شکلهای نور، منابع نور و به کارگیری نور را بشناسد.


[ یکشنبه 92/7/28 ] [ 3:28 عصر ] [ هاتفی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 44539